Завдання : проаналізувати веб-квест.
Веб-квест - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Для аналізу я обрала веб-квест "США", який зацікавив перш за все якравістю кольорів, правильним оформленням сторінки, що, звичайно, не може залишити байдужим.
http://ito.vspu.net/blogspot/USA/index.html
Щодо структури даного веб-квесту варто зазначити :
- вступ оформлений відповідно до вимог, адже чітко описані головні ролі учасників, план роботи тощо ( "Висуваємо проблему, в ній зазначається, що необхідно описати на англійській мові один із штатів США для географічного журналу. Цю роботу мають виконати журналісти. Також необхідно підготувати презентацію цього штату. З цією метою необхідно відвідати протягом 5 днів один із штатів.");
- центральне завдання є зрозумілим, цікавим та здійсненним, адже ясно і лаконічно визначено підсумковий результат самостійної роботи ("Необхідно вивчити штат США, який ви вивчаєтет з метою, щоб розповісти про ньогго людям, які бажають здійснити відповідну мандрівку.");
- веб-квест також містить опис процедури роботи - і тому логічно поділений на 2 підструктури (процес та ролі). Даний об'єм роботи необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання ("Кожний учасник Веб-
квесту повинен виконати всі завдання і підготувати підсумкову інформацію і фотографії про штат. Збережіть фотографії на комп'ютері для підготовки підсумкової роботи. Відповіді запишіть у щоденник спостережень. Зверніть увагу на географічні особливості: ріки, гори, озера".); - список інформаційних ресурсів (посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі), необхідний для виконання завдання, оформлений відповідно до вимог + є анотованим;
- опис критеріїв та параметрів оцінки веб-квесту також входить до складу структури даного веб-квесту (у вигляді таблиці);
- особисто для мене висновок,де повинен підсумовуватись досвід, отриманий учасниками під час самостійної роботи над веб-квестом, є недостатньо висвітленим. Адже дійсно корисно включити на закінчення риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди в подальшому.
Саме за допомогою даного веб-квесту усі бажаючі можуть реалізувати
основні етапи роботи :
- початковий етап : учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль.Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами;
- рольовий етап : індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінь роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту;
- завдання :
1) пошук інформації по конкретній темі;
2) розробка структури сайту;
3) створення матеріалів для сайту;
4) доопрацювання матеріалів для сайту;
- заключний етап : команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження. За результатами дослідження проблеми формулюються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
Значення веб-квесту
Веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд практичних завдань:
- учасник квесту вчиться виходити за рамки змісту та форм подання навчального матеріалу викладачем;
- створює можливість розвитку навичок спілкування Інтернету, тим самим, реалізуючи основну функцію-комунікативну;
- веб - квест підтримує навчання на рівні мислення, аналізу, синтезу та оцінки;
- учасник квесту отримує додаткову можливість професійної експертизи своїх творчих здібностей та вмінь;
- учасник квесту вчиться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності;
- підвищується мотивація студентів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого.
У процесі роботи над веб-квестом розвивається ряд компетенцій:
- використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань;
- самонавчання та самоорганізація;
- навички командного рішення проблем;
- вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації.
- навички публічних виступів;
Робота над веб-квестом вимагає великих витрат часу.
Раджу використовувати веб-квест "США" не тільки на традиційних, але й на факультативних та індивідуальних заняттях також !!!
Немає коментарів:
Дописати коментар